6 Temmuz 2010 Salı

Hepimiz Geri Zekalıyız, Hepimiz Türk'üz 2

Biraz beklettim 2. yazıyı, sanırım her şeyden önce bunun için bir özür borçluyum.. Düşündüm ki ilk yazıyla ikincinin arası fazla soğumasın, daha ne soğuyacaksa artık?

Geçen hafta yayınladığım ilk kısım için pek olumlu tepkiler aldığım söylenemez.. Aslında tepkilerin olumsuz olacağını beklemediğimi de söyleyemem.. Empati kurarak söylüyorum; bu blogu yazan kişi değil de okuyan kişi olsaydım ben de çok olumlu yaklaşmayabilirdim ilk etapta.. Ondan da öte, sınırlı sayıda insan tarafından takip edilen bir blog yazarı değil de geniş bir okuyucu kitlesine sahip bir köşe yazarı olsaydım belki de şu anda TCK 301'den yargılanıyordum.. Hayatını Türk'ün zekasını ve namusunu korumaya adamış savcıların kulağına gitmemeyi dileyeyim ve yazıma kaldığım yerden devam edeyim...

Beni genelleme yaptığım için suçlamayın.. Zira pekçokları genelleme yapmayı doğrudan kötülenmesi gereken bir durum olarak algılasa da, ben genellemelerin belli durumlar için oldukça doğru olduğunu varsayıyorum.. Çünkü toplumların, yani "genel"in, her daim ortak noktaları vardır.. Olmasaydı, en basit şekilde ifade edeyim, o bir toplum olamazdı.. Bu yüzdendir ki bütün dünya Almanları disiplinli, Japonları işkolik, İngilizleri centilmen, İskandinavları soğukkanlı, İtalyanları agresif vs. vs. olarak geneller.. Ancak bu disiplinsiz Alman, tembel Japon, sakin İtalyan olmadığı anlamına gelmez.. Çünkü insanların öğrenme yoluyla edinerek ya da doğuştan getirerek taşıdıkları özellikleri eğitimle değişebilir.. Toplumlar, iyi özelliklerini eğitimle sivreltebilir veya kötü özelliklerini köreltebilir.. İyi ve kötü göreceli kavramlar olsa da, kanımca söz konusu toplumsal yaşam olduğunda iyi ve kötü çok da ucu açık kavramlar değiller.. Örneğin, Türkler'deki, benim iddia ettiğim, geri zekalı olma durumu eğitimle üstesinden gelinen bir kavram.. Bunu etrafımızdaki başarı hikayelerinden rahatlıkla gözlemleyebiliriz..

Üzerinde asıl durulması gereken nokta, eğitim kavramından anladıklarımız.. Eğitim dediğimiz şeyin okula gidip gelmek, hatta doktora yapmak olmadığını hepimiz biliyoruzdur sanırım.. Bu ülke karısına şiddet uygulayan profesör görmedi mi? İsim vermeyelim, ama gördü.. Koskoca yazısının bir cümlesini cımbızlayarak Hrant'ı 301. maddeden dava eden savcılar Hukuk Fakültesi mezunu değiller miydi? Tabii ki öyleydi.. Sanırım yeterince uygun örnekler.. Daha önce de okumakla ilgili bir şeyler yazmıştım buraya.. O yazıdan da yola çıkarsak; ne yazık ki Türk insanı eğitimi reddediyor, tedaviyi reddeden bir hasta misali.. Bence asıl tehdit olan budur.. Eğitimi reddetmek, genetik geri zekalılıktan çok daha büyük bir geri zekalılık..

Bu yüzdendir ki; eğitimi, okumayı, öğrenmeyi, araştırmayı reddetmeyen hiç kimse geri zekalı değildir.. Ne bu satırların yazarının, ne de bu satırların okurlarının tam da bu yüzden geri zekalı olduklarına inanmıyorum.. Okumaktan vazgeçmediğimiz sürece genetik mirasımıza fark atabiliriz..

Okumayı bırakmamak dileğiyle..

Not: Bazı sitemler aldım.. Önceki yazıma yorum yapılmış, ancak ben o yorumlara izin vermemişim gibi bir şikayet geldi.. Kesinlikle siteden kaynaklı olduğunu düşünüyorum.. Hakaret içermeyen her yoruma izin vereceğime emin olabilirsiniz..

Nott: Henüz ayak alıştırma döneminde bir blog yazarı olduğum halde insanları blogumdan soğutabilecek konulara çok girdiğimi farkettim.. İsterseniz bir özeleştiri diyebiliriz buna.. Fikirlerine çok değer verdiğim bir arkadaşımla birlikte siyasete bulaştığımız bir blog oluşturma planımız var, belki bundan sonra bu tarz konulara sadece orada değinirim.. Bir süre siyasetten, felsefeden uzak kalıp kuştan, böcekten, güneşten bahsetmeyi planlıyorum.. Uzun süredir yazmak istediğim ancak hiç fırsat bulamadığım "backpacking" maceralarımdan bir yazı dizisi oluşturmak gibi bir fikrim var.. Belki 1-2 öykü denemesi falan da yapabilirim.. Şimdiden haber vereyim.. :)

5 yorum:

  1. Ya tepki göstermek de bana cok komik geliyor... o öyle düsünür de sen öyle düşünmezsin, düşünceni söylersin, olur biter.. tepki olayı da ne, sakin ol he diyesim geliyor bu 'tepkili' arkadaşlara.. tepki gösterme ne olur, otur yaz, senin de olur..

    bir grup okuyucun da diyor ki, otosansür uygulama kendine, kafandan ne geçiyorsa yaz.. insan kendine blogunda da sansür yaparsa, e kapatalım bu blospotu sistemini falan gitsin..

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle otosansür yapmaya niyetim yok da konu seçimlerimde biraz korkak olmaya karar verdim.. :)

    YanıtlaSil
  3. bence de yanlış düşünüyorsun.Bir kere baştan adamın anne babası bir şey vermiyor çocuğa.İlkokul-ortaokul'da da bir şey alamayan çocuk gerizekalı bi insana dönüşüyor.yoksa genetik olarak gerizekalı bi millet değiliz, saçmalama. sen mükemmel bir ilkokulda okumadıysan,ilkokulda iyi bir eğitim aldığını düşünmüyorum Türkiye şartlarında yani.Yani zeki değil miydin o zamanlar? sonradan sonraya fizik kimya çalışınca mı zeki olmaya başlıyorsun?:D (ya da ben yazdıklarını yanlış anladıysam sorry) yazdığın yazılardan gerizekalı olmadığın anlaşılıyor,hatta normal sokaktan geçen de bir adam değilsin ama bu zeka genetik olarak sende vardır, sen okuyarak onu şekillendirirsin.benim görüşüm de bu (biraz anlaşılmaz yazdıysam kusuruma bakma) bir de 1sene olmuş bu yazıyı yazalı, siyasetle ilgili bir blogspot kurdunuz mu?? kurduysanız okumak için sabırsızlanıyorum ehehe

    YanıtlaSil
  4. şekk adlı bir sitemiz vardı.. şekk.tv ..birkaç arkadaşla beraber siyaset yazıyordum.. ama ilgisiz kaldı epey, uzun zamandır güncellenmiyor, yeni yazı yazılmıyor.. bazı eski yazılarımı bulabilirsiniz orada.. ekşi sözlük'te de yazıyordum eskiden, orada da var bazı bazı.. onun dışında, yorumlarınız için her zaman açığım ama sorularınız olursa formspring.me/mavigozluev adresini kullanmanızı öneririm..

    YanıtlaSil
  5. tamam, teşekkürler, okuyacağım yazılarını inş.şu an online değilsin heralde.Belki bilirsin yarın tercihler için son gün ve çok kararsızım bana yardımcı olur musun? fs'de filan zor olur şimdi:) Boğaziçinde okuduğunu da yeni öğrendim.ama bölümünü bilmiyorum.

    YanıtlaSil