1 Ekim 2010 Cuma

Ben


Lise sınavlarına hazırlandığım yıllarda matematik dersi aldığım biri vardı.. Yaşı benden çok büyük değildi.. Sürekli idealist kişiliğinden dem vururdu.. Her daim değiştirmek istediği şeyler vardı.. Kavga halindeydi etrafında olup bitenle.. Bense o yıllarda çok farkında değildim dünyanın.. O sınava çalışmak falan bir zorunluluktu benim için.. Hep kendim için çalışmam gerektiği telkin edilse de, ben hep etrafımdakiler sussun diye çalışırdım.. Bir gün o idealist öğretmenle karşılıklı konuştuk.. "Ne için yaşıyorsun?" dedi.. "Değiştirmek istediğin bir şeyler yok mu?" Yoktu.. "Bir şekilde geldik dünyaya, yuvarlanıp gidiyoruz."

Uzunca bir süre de olmadı idealim falan, liseye başladığımda da epey tembeldim.. Ta ki lise döneminin ortalarında siyasetle ilgilenmeye başlayıncaya kadar.. O andan itibaren uzunca süre bir şeyleri değiştirmek zorunda hissettim kendimi.. Başkaları hep yanlış yapıyordu, o yanlışı sadece ben görebiliyordum ve değiştirmeliydim.. En iyi üniversiteye ben girmeliydim, benim gibi düşünmeyen şerefsizlere yar olmamalıydı o kontenjan.. Girdim gerçekten.. Ama girdikten bir süre sonra aslında hayatın başkalarına adamak için fazla değerli olduğunu anladım.. "Vatan-millet için mi çalışmak istiyorum? Ne gerek var?" Bu sorular ardışık olarak geliyordu kendim tarafından, yine kendime.. "En sonunda sana hiçbir faydası olmayacak ki.. Çalışmaktan kemiklerin sızlamış olacak ve sonra ölüp gideceksin.. Sen hayatını yaşamadan yıllarını harcadıktan sonra senin heykelini ülkenin dört yanına dikseler sana ne faydası var? Ya da dünyalar kadar miras bıraksan torunlarına?" Bütün bu düşüncelerin birbirini takip etmesi beni bir sonuca ulaştırdı ve hocamın sorusuna en net cevabı verebilmeye başladım..

-"Ne için yaşıyorsun?"
+"Mutlu olmak için.. Hayattaki en önemli idealim bu.. Keyif almak.."

Üstelik bu konuda son 7-8 ayda resmen evrildim.. Başkalarını çok önemseyen, sıklıkla alıngan, çok katı hırsları olan bir çocuktan; kimseyi umursamayan, hiçbir şey için mücadele etmeye gerek görmeyen bir adama evrildim.. İnsanların hırsları komik gelmeye başladı bana, garantici, korkak tavırlarına çok gülmeye başladım.. Kendim için yapıyorum her şeyi.. Beni mutlu edecek, bana keyif verecek işlerin peşindeyim sadece.. Kimsenin hakkımda ne düşündüğü de zerre umrumda olmuyor artık..

Bugün benim doğum günüm.. Ama bir fark var.. En az 4 sene büyüdüm geride bıraktığım senede.. Kendim için yaşıyorum diyecek kadar gerçekçi ve olgunum artık..

Not: Fotoğraftaki benim.. :)

02.10.2010

14 yorum:

  1. çok hak veriyorum sana, şu 100 yılı geçmeyecek hayatımızda, o ne der, şu ne der, şunun için çalışayım demektense kendi zevk aldığın şeyleri yapmak, yaparken eğlendiğin işlerler uğraşmak en önemli şeydir bence.

    YanıtlaSil
  2. o azami 100 yılın da azami 60 yılı enerji sahibi olarak geçiyor zaten.. bu kadar kısa zamanda her şey mutluluk için yapılmalı..

    YanıtlaSil
  3. öncelikle doğum günün kutlu olsun.

    yazının üstüne söylenecek pek bir şey yok. sen en doğru şeyin farkına varmışsın. kimin ne dediğiyle ve ne yaptığıyla ilgilenmediğin sürece hayat güzel...

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraf çok iyi. Farkına vardıklarınız da.

    YanıtlaSil
  5. ikisi için de teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. mutlu olmaya çalışmak güzel ama ben kimseyi umursamamanın ve en önemlisi hiçbişey için mücadele etmemenin safi zevk için yaşamanın taktir edilecek bi yanını görmedim

    YanıtlaSil
  7. takdir edilmek için yazmadım ki bütün bunları..

    YanıtlaSil
  8. takdir edilmek için yazmasanda takdir edilmek için yayınlamışsın. (bence)

    YanıtlaSil
  9. beğenenler okur diye yayınlıyorum.. isteyen takdir ediyor, istemeyen etmiyor, her fikre açığım..

    YanıtlaSil
  10. o zaman çok saçma bi nedenden dolayı yayınlamışsın çünkü bi yazıyı beğenenlerin okumaıs imkansız önce okursun sonra beğenirsin

    YanıtlaSil
  11. önce eşideki üniversitenle alakalı yazdıklarını okudum sonrada mavigozluev diye google da aradım sanırım aynı kişisin eğer oyleysen beni msn'ine eklermısın senınle unıversıteyle ılgılı bıseyler konusmak ıstıyorum tabi buna ayırıcak zamanın olursa.. mehmet_muhsin_ogcem@hotmail.com

    YanıtlaSil
  12. ekledim sizi.. ama ben msn'e çok fazla giremiyorum.. isterseniz http://formspring.me/mavigozluev üzerinden sorabilirsiniz sorularınızı.. orayı daha sık kontrol ediyorum..

    YanıtlaSil